Splošni prodajni pogoji družbe Mersteel SSC, d.o.o.
1. SPLOŠNA DOLOČILA
1.1. Ti splošni prodajni pogoji določajo ureditev vseh medsebojnih obveznosti, pravic in dolžnosti med prodajalcem Mersteel SSC, trgovina in storitve, d.o.o., Cesta na Okroglo 7, 4202 Naklo (v nadaljevanju: prodajalec) in vsemi njegovimi kupci.
1.2. Prodajalec prodaja blago in izvaja storitve kupcem samo v skladu s temi pogoji, z namenom, da se zagotavlja tekoče, nemoteno in uspešno medsebojno poslovanje. Kupčevi splošni nabavni pogoji ali morebitni drugi pogoji prodajalca ne zavezujejo (niti če jih prodajalec ni izrecno zavrnil), razen izjemoma če jih prodajalec izrecno pisno sprejme.
1.3. Veljavni so samo pisni dogovori. Za pisno potrditev veljajo dopisi, elektronska pošta in drugi mediji, na katerih je mogoče zapis shraniti. Ustni dogovori veljajo le, če so bili s strani prodajalca tudi pisno potrjeni. Potrjeni dogovor o odstopanju od teh splošnih prodajnih pogojev ima enkratno veljavo in ne vpliva na veljavnost ostalih določb splošnih prodajnih pogojev.
1.4. Kupec s sprejemom ponudbe, sklenitvijo pogodbe, z vsakokratno oddajo naročila ali na katerikoli drug obojestransko sprejemljiv način potrjuje, da sprejema te splošne prodajne pogoje in se z njimi v celoti strinja.
1.5. Splošni prodajni pogoji se lahko kadarkoli spreminjajo oziroma dopolnjujejo. Vsaka verzija splošnih prodajnih pogojev je posebej datirana.
1.6. Ti splošni prodajni pogoji veljajo do preklica ali spremembe, ki bo objavljena na spletni strani prodajalca.
2. KOMUNIKACIJA MED PRODAJALCEM IN KUPCI
2.1. Vsa obvestila glede prodaje in dobave blaga ter izvedbe dodelavnih storitev, ki jih ponuja prodajalec, si prodajalec in kupec izmenjata v pisni obliki (v fizični ali elektronski oziroma digitalni obliki) ali ustno. Vsa takšna obvestila oziroma dokumenti morajo vsebovati vse zakonsko določene elemente oziroma druge podatke, ki so prodajalcu potrebni za pravilno in neovirano izvedbo prodaje.
2.2. Ustni dogovor je za prodajalca zavezujoč le, če ga prodajalec sočasno ali naknadno potrdi tudi pisno.
3. PONUDBE IN NAROČILA
3.1. Ponudba prodajalca je veljavna v roku, navedenem na vsaki posamezni ponudbi. Rok začne teči z dnem oddaje ponudbe. V ponudbi podani pogoji, roki, cene, kakovost ter količina veljajo samo za to ponudbo. Ponudba velja za sprejeto, če jo je kupec sprejel v celoti in če je prodajalec njegovo pisno potrditev ali naročilo prejel pred iztekom navedenega roka. Za sprejeto ponudbo se šteje tudi po ponudbi izvedeno delno ali celotno plačilo s strani kupca.
3.2. Prodajalec ima pravico, da kupcu zavrne izdelavo ponudbe.
3.3. Ponudba in vse priloge štejejo za poslovno skrivnost in se brez pisnega soglasja Mersteel SSC, d.o.o. ne smejo razmnoževati ali dajati na razpolago tretjim osebam.
3.4. Kupec mora ob naročilu prodajalcu specificirati količino in opis blaga, njegove specifikacije, ki ga nedvoumno določajo, ter ostale dobavne pogoje kot so pariteta, kraj dostave, dobavni rok ter druge podatke, ki so pomembni za pravilno in pravočasno izpolnitev obveznosti s strani prodajalca. Odstopanja od standardov, ki veljajo za posamezno vrsto blaga (posebne zahteve kupca), mora kupec izrecno specificirati ob naročilu in prodajalec te zahteve potrditi, v nasprotnem primeru morebitna kasnejša reklamacija ni upravičena.
3.5. Kupčevo naročilo je za prodajalca zavezujoče šele po prodajalčevi pisni potrditvi. Izdaja predračuna se šteje kot potrditev naročila (v primeru nezavarovanih terjatev ali skladno s politiko družbe). Rok izpolnitve obveznosti za prodajalca začne teči od izpolnitve obveznosti s strani kupca po ponudbi oziroma s plačilom po predračunu.
3.6. Skice, tehnične risbe in druga dokumentacija je za prodajalca zavezujoča, če so bili ti dokumenti priloženi k naročilu in so tako nesporno vključeni v potrjeno naročilo. Z vso pripadajočo dokumentacijo stranki razpolagata le za namen realizacije konkretnega posla in se ne sme razmnoževati in uporabljati v druge namene.
3.7. Če kupec spreminja prodajne pogoje, potem ko je prodajalec naročilo že sprejel, je prodajalec zavezan naročilo izvršiti pod novimi pogoji zgolj, če pisno potrdi tudi nove pogoje. V nasprotnem prodajalec izvrši naročilo skladno s potrjenimi pogoji prvotnega naročila.
3.8. V primeru kupčevega naročila na odpoklic, je le-ta dolžan odpoklicati blago v roku navedenem na naročilu. V nasprotnem lahko prodajalec po svoji presoji določi rok dobave, obračuna strošek skladiščenja blaga ali odstopi od obveznosti dobave preostalega blaga.
3.9. Če kupec, potem ko je prodajalec naročilo sprejel, od naročila enostransko odstopi, je kupec dolžan prodajalcu poravnati vse stroške in škodo v zvezi z naročilom.
3.10. Kupec je dolžan poravnati tudi stroške, ki nastanejo prodajalcu zaradi posredovanja nepopolnih, neresničnih podatkov, na podlagi katerih je prodajalec pripravil ponudbo ali potrdil naročilo in so pomembni za pravilno izvedbo posameznega naročila.
3.11. Prodajalec lahko od ponudbe in/ali naročila odstopi oziroma naročila ne sprejme v naslednjih primerih:
– če kupec zamuja s plačilom svojih obveznosti po že izstavljenih računih,
– če kupec oziroma naročnik ne izpolni drugih prevzetih pogodbenih obveznosti oziroma krši prevzete pogodbene obveznosti,
– če kupec postane nezmožen za izpolnitev svojih obveznosti,
– če kupec postane insolventen ali je nad njim začet postopek prisilne poravnave, stečaja, likvidacije,
– ko je zagotovo, da bo do insolventnosti kupca prišlo,
– če je kupec prodajalcu prikrival ali zamolčal takšna dejstva, da prodajalec ne bi prevzel svojih pogodbenih obveznosti, če bi zanje vedel,
– zaradi višje sile, z obvestilom kupca, brez kakršnekoli pravice kupca do odškodninskega zahtevka do prodajalca.
4. CENE IN PLAČILNI POGOJI
4.1. Cene iz ponudb prodajalca so navedene v valuti EUR in temeljijo na trenutno veljavnih cenikih prodajalca oziroma so v skladu z dano ponudbo in pogoji v ponudbi.
4.2. Cena za blago je navedena brez DDV in vključuje stroške standardnega pakiranja blaga, razen če je pisno dogovorjeno drugače.
4.3. Cene so praviloma veleprodajne cene EXW skladišče prodajalca, če na ponudbi ni zapisano drugače. Posebej glede na pariteto na potrditvi naročila je naveden tudi strošek transporta in morebitni drugi stroški.
4.4. Za razlago trgovinskih klavzul se uporablja vsakokratno veljavna izdaja Uradnih pravil Mednarodne trgovinske zbornice (Incoterms).
4.5. Za ceno, plačilne pogoje in dobavne roke so odločilni podatki v potrditvi naročila. Rok plačila je določen v vsaki posamezni ponudbi posebej, lahko je dogovorjen tudi v prodajni pogodbi.
4.6. V primeru zamude plačila bo prodajalec zaračunaval zakonite zamudne obresti. Prodajalec si pridržuje pravico do zaračunanja stroškov za opomine in storitve, ki jih mora posebej opraviti za dosego plačila prodanega blaga ali opravljene storitve.
4.7. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe cen brez predhodnega obvestila kadarkoli v teku poslovnega leta, če se spremenijo pogoji, ki vplivajo na ceno.
4.8. Če se po potrditvi naročila proizvodni stroški naročenega blaga bistveno povečajo zaradi spremenjenih ekonomskih pogojev, si prodajalec pridržuje pravico do sorazmernega povečanja cen.
5. DOBAVNI ROK
5.1. Običajno se dobavni rok navede na potrditvi naročila, skupaj z ostalimi zahtevami kupca. Dobavni rok začne teči po potrditvi naročila s strani prodajalca in/ali v primeru, da je po ponudbi določena obveznost plačila po predračunu, s plačilom le-tega. V primeru, da se tehnične dobavne podrobnosti ali finančni pogoji po navedenem dodatno spremenijo ali uskladijo, pa začne rok teči s potrditvijo sprememb oziroma podrobnosti s strani obeh strank.
5.2. Dobavni rok je zavezujoč, če je pisno dogovorjen. Za dobavni rok oziroma za datum dobave se šteje dan, ko je blago dostavljeno na dogovorjeno lokacijo kupcu ali dan, ko je bil kupec obveščen, da je blago pripravljeno za prevzem v prodajalčevem skladišču.
5.3. Prodajalec si pridržuje pravico delnih dobav. Če zahteva delne dobave kupec, lahko prodajalec zaračuna dodatne stroške, ki mu pri tem nastanejo.
5.4. Prodajalec ima pravico do izpolnitve naročila z odstopanjem dobavljenih količin oziroma s toleranco, ki je dogovorjena s posameznim naročilom ali je skladna z običajno poslovno prakso na področju dejavnosti prodaje blaga, ki je predmet asortimana prodajalca.
5.5. Potrjeni dobavni rok se lahko podaljša v primeru naknadne spremembe kupčevega naročila (količina, tehnična specifikacija blaga, ipd.) in v primeru višje sile ter zamude s strani dobavitelja prodajalca, zastojev v proizvodnji in objektivnih vzrokov na katere prodajalec nima vpliva. Podaljšanje dobavnega roka v takem primeru je enako času trajanja razloga, zaradi katerega je prišlo do podaljšanja. Kupec lahko v primeru zamude dobavnega roka določi nov razumen dobavni rok, v katerem mora prodajalec dobaviti blago.
5.6. V primeru, če kupec ne prevzame pripravljenega blaga v dogovorjenemu roku skladno s pogodbo ali z naročilom, je prodajalec upravičen zahtevati izpolnitev pogodbe ali naročila s strani kupca. Če kupec pripravljenega blaga ne prevzame kljub zahtevam prodajalca, lahko prodajalec sam dostavi blago po pogodbi ali naročilu kupcu.
5.7. Prodajalec ima v primeru zamude kupca pri prevzemu blaga za vsak izpolnjen koledarski teden pravico zaračunati ležarino v višini 5% od zneska naročila. Če prodajalcu nastanejo stroški transporta za blago, ki ga kupec ni pravočasno prevzel in ga je prodajalec zato dostavil kupcu, je kupec dolžan prodajalcu povrniti predmetne prevozne stroške. Kupec ima pravico iz objektivnih razlogov zaprositi za podaljšanje roka prevzema blaga pod pogojem, da prošnja za podaljšanje prispe vsaj en teden pred dogovorjenim rokom za prevzem blaga. V času zamude pri prevzemu blaga na strani kupca ali podaljšanja roka prevzema na prošnjo kupca, preide nevarnost naključnega uničenja na kupca z dnem roka za prevzem blaga.
6. ODPREMA IN DOSTAVA BLAGA TER PRENOS TVEGANJA
6.1. Za razlago dobavnega pogoja oziroma odpreme blaga velja vsakokratno veljavna izdaja Incoterms.
6.2. Izročitveni oziroma odpremni kraj za dobavo blaga je sedež Mersteel SSC, d.o.o. (EXW skladišče Naklo), v kolikor ni dogovorjeno drugače.
6.3. Kupec potrdi prevzem blaga s podpisom dobavnice, prevoznega lista ali drugega ustreznega dokumenta in z jasno navedbo imena in priimka osebe, ki blago prevzema, in žigom kupca, če le-ta posluje z žigom, ter prodajalcu, prevozniku ali špediterju predloži uradni osebni dokument.
6.4. Tveganje za izgubo ali poškodbo blaga se prenese na kupca s predajo blaga prevozniku, špediterju ali naročniku osebno, tudi v primeru, ko je prodajalec naročnik dostave blaga na željo oziroma nalog kupca. Velja, da je prodajalec izročil blago kupcu v posest v trenutku, ko je prodajalec izročil blago v posest prevozniku ali špediterju.
6.5. Blago, pripravljeno za osebni prevzem, mora kupec prevzeti na odpremnem skladišču najkasneje v roku treh delovnih dni po prejemu obvestila, da je blago pripravljeno za prevzem, razen če je bil rok za prevzem blaga drugače pisno dogovorjen. V nasprotnem primeru ga lahko prodajalec na stroške in na tveganje naročnika odpošlje ali uskladišči. Po preteku treh delovnih dni se tveganje za izgubo ali poškodbo blaga prenese na kupca – naročnika.
6.6. V primeru odpoklicev blaga s strani kupca je kupec dolžan odpoklicati blago v roku, dogovorjenem ob potrditvi naročila s strani prodajalca. V nasprotnem primeru se lahko prodajalec odloči in sam določi rok dobave, obračuna strošek skladiščenja blaga ali celo odstopi od obveznosti dobave blaga.
6.7. V primeru, ko kupčevo naročilo ne presega 2.500 kg teže, prodajalec za organizacijo prevoza do dogovorjene lokacije obračuna prevoz po veljavnem prevoznem ceniku oziroma najmanj 35 eur, kar je razvidno že iz ponudbe oziroma potrditve naročila kupcu, ne glede na pariteto, ki jo ima kupec morebiti določeno s prodajno pogodbo.
6.8. V primeru, da naročilo ne presega vrednosti 200 eur prodajalec lahko kupcu zaračuna dodaten strošek 20 eur, ki predstavlja strošek manipulacije in embaliranja.
6.9. Prodajalec določi ustrezen način pakiranja, ki zagotavlja, da se blago pri transportu ne poškoduje. V kolikor ima kupec posebne zahteve glede pakiranja blaga oziroma zahteva dodatno zaščito blaga pri transportu, mora biti takšna zahteva del potrjenega naročila in se kupcu posebej dodatno zaračuna v skladu z veljavnim cenikom oziroma s politiko prodajalca. Če pride do poškodbe blaga, za katerega je kupec izrecno zahteval posebno pakiranje, trpi riziko za izgube in poškodbe kupec sam.
6.10. Prodajalec zaračunava kupcu palete in vso drugo morebitno embalažo v skladu z veljavnim cenikom oziroma s politiko prodajalca, razen če ni pisno dogovorjeno drugače.
6.11. V kolikor je izjemoma pisno dogovorjeno, da so palete vračljiva embalaža, pomeni, da so last prodajalca in jih je kupec dolžan vrniti prodajalcu v enakem ohranjenem stanju kot jih je prejel, in sicer takoj ali ob naslednji dobavi blaga, najkasneje pa v roku 14 dni po dostavi. Če kupec zamudi rok za vračilo palet ali če so vrnjene palete poškodovane, jih bo prodajalec kupcu zaračunal.
6.12. Kupec se zaveže, da bo prodajalcu pravočasno sporočil vse morebitne posebnosti v zvezi s prevozom naročenega blaga (npr. prometni režim na lokaciji dostave, omejen dostop za tovorna vozila, ipd.). V primeru nezmožnosti dostave blaga kupcu je prodajalčeva obveznost dostave vseeno izpolnjena, če kupec prodajalca o posebnostih v zvezi s prevozom ob naročilu ni obvestil. Dolžnost kupca je, da za razkladanje blaga zagotovi primerno osebje, opremo in ustrezen skladiščni prostor, ki ga je potrebno raztovoriti takoj ob dostavi. Zaradi nezmožnosti dostave ali razklada blaga se nastali stroški kupcu zaračunajo.
6.13. V skladu s prejšnjimi točkami tega poglavja preide riziko za blago s prodajalca na kupca v trenutku, ko:
– kupec prične blago natovarjati na vozilo v primeru osebnega prevzema, ali
– prodajalec preda blago prevozniku, špediterju ali naročniku osebno, če je za dostavo odgovoren prodajalec, ali
– od dogovorjenega datuma za dostavo ali prevzem, če kupec ne potrdi dostave ali ne prevzame blaga, kot je bilo dogovorjeno.
7. PLAČILO
7.1. Prodajalec izstavi račun kupcu po izvršeni dobavi. Za obračun blaga je merodajna količina, navedena v dobavnih dokumentih.
7.2. Prodajalec in kupec se o načinu in roku plačila dogovorita pisno s prodajno pogodbo oziroma se določi v pisni ponudbi prodajalca ali potrjenem naročilu. Prodajalec ima pravico, da po lastni presoji zahteva vnaprejšnje plačilo (avans) ali druga zavarovanja.
7.3. Splošni plačilni rok za plačilo obveznosti kupca znaša 15 dni od dne izvršene dobave, razen v primeru, da se pogodbeni stranki drugače pisno dogovorita ali če prodajalec zahteva avansno plačilo.
7.4. Plačilo je izvršeno, ko je denar na transakcijskem računu prodajalca. Kupec se zavezuje specificirati svoje plačilo, ki ga je izvršil, tako da najprej poplača tiste račune in obresti, ki imajo najstarejši datum zapadlosti. V nasprotnem primeru se šteje, da se kupec strinja, da s prejetim plačilom prodajalec poplača najprej tiste račune ali obresti, ki imajo najstarejši datum zapadlosti, pri tem pa upošteva relevantna določila Obligacijskega zakonika.
7.5. Kupec mora svoje obveznosti do prodajalca poravnati neodvisno od plačila svojih lastnih strank.
7.6. V primeru zamude pri plačilu ima prodajalec pravico obračunati zakonite zamudne obresti in vse stroške povezane z izterjavo plačila.
7.7. Prodajalec lahko po lastni presoji odobri, zavrne ali ukine kakršno koli odloženo plačilo ali kadar koli zmanjša ali začasno prekine odločitev o odloženem plačilu in od kupca zahteva takojšnje plačilo vseh neporavnanih zneskov.
7.8. V kolikor kupec zamuja s plačilom ali če ne more nuditi zadostne varščine oziroma garancije za plačilo terjatev, vse neplačane terjatve prodajalca do kupca zapadejo v takojšnje plačilo.
7.9. V primeru bistvenega poslabšanja premoženjskih razmer kupca, ali če kupec zamuja s plačilom za katero od predhodnih naročil, ima prodajalec pravico, da za vse še odprte dobave, ne glede na potrditev naročila, zahteva predplačilo. Če dogovorjeni pogoji niso izpolnjeni, ima prodajalec brez škode tudi pravico odstopiti od naročila.
7.10. Prodajalec ni dolžan dobavljati blaga, če ima kupec do prodajalca neporavnane zapadle obveznosti. Ne glede na razlog zamude pri plačilu ali zaustavitve izpolnjevanja pogodbenih obveznosti, je v celoti izključena odgovornost prodajalca za škodo, ki bi kupcu zaradi tega nastala.
7.11. Ob uveljavljanju reklamacije kupec nima pravice zadržati plačila v celoti ali dela plačila računa. Plačilni rok se lahko podaljša šele po priznanju upravičenosti reklamacije s strani prodajalca.
7.12. Pobotanje iz naslova kakršnihkoli nasprotnih zahtevkov mora biti medsebojno dogovorjeno.
8. LASTNIŠKI PRIDRŽEK
8.1. Blago, ki ga prodajalec dobavi kupcu, ostane last prodajalca do polnega plačila kupnine, vključno z vsemi spremljajočimi stroški. Pridržek lastninske pravice velja za vse blago, ki ga je prodajalec dobavil kupcu, do celotnega plačila obveznosti kupca. Zato pridržek lastninske pravice velja tudi za blago, ki ga je kupec že predelal (dodelal, spojil, pomešal ali kako drugače nadaljnje obdelal).
8.2. Pridržek lastninske pravice velja tudi za vse dobavljeno blago do celotne izpolnitve odprtih terjatev, ki izhajajo iz vseh skupnih medsebojnih pravnih poslov s kupcem. Kupec mora z blagom, ki je še vedno prodajalčeva last, ravnati z dolžno skrbnostjo in ga ustrezno zavarovati pred vsemi možnimi tveganji za njegovo polno vrednost. Kupec je dolžan izpolniti vse potrebne formalnosti za zaščito blaga s pridržkom lastninske pravice. Prepovedan je vsak zaseg ali poravnava zavarovanja, čigar predmet je blago s prodajalčevim pridržkom lastninske pravice, v korist tretjih oseb.
8.3. Kupec je upravičen razpolagati s prejetim blagom, vendar je v primeru neizpolnitve finančnih ali drugih obveznosti odgovoren za vse utemeljene zahtevke prodajalca. V primeru zamude pri plačilu je kupec dolžan na zahtevo prodajalca vrniti vse dobavljeno in neplačano blago. Če kupec pred poplačilom vseh obveznosti blago proda naprej ali ga kako drugače uporabi, odstopa prodajalcu vse terjatve, ki jih pridobi do teh tretjih oseb.
8.4. Če je kupec blago, za katerega kupnina ni bila plačana oziroma ni bila plačana v celoti, predelal ali prodal, si lahko prodajalec kot nadomestilo za neplačilo izbere drugo enakovredno blago po lastni izbiri v kupčevem skladišču, proizvodnji, prodajalni ali kjerkoli drugje v višini neplačane kupnine ter stroškov, ki so mu zaradi tega nastali. V takem primeru se kupec odpoveduje zoper prodajalca uveljavljati kakršen koli zahtevek zaradi motenja posesti ali zahtevek za vrnitev odvzetega blaga v posest.
8.5. V primeru zasega zaradi kupčeve plačilne nesposobnosti ali drugih zahtevkov glede blaga s pridržkom lastninske pravice s strani tretjih oseb, je kupec zavezan uveljaviti lastninsko pravico prodajalca in ga o tem takoj obvestiti.
9. INTELEKTUALNA LASTNINA
9.1. Prodajalec in kupec bosta zadržala lastninsko pravico na svoji intelektualni lastnini, kot sta jo imela pred začetkom poslovnih odnosov.
9.2. Vse s strani prodajalca zagotovljene risbe, načrti, specifikacije, druge ustne in pisne informacije, vzorci in podoben material, ostanejo prodajalčeva lastnina, na kateri ima prodajalec avtorske pravice. Vse navedeno je treba obravnavati zaupno in ne sme biti razkrito tretji osebi, razen s predhodnim pisnim soglasjem prodajalca.
9.3. Prodajalčevih specifikacij, načrtov in ostale tovrstne dokumentacije ni dopustno razmnoževati ali razkrivati tretjim osebam brez predhodnega prodajalčevega pisnega soglasja. Kupec ne sme kopirati ali dovoliti drugim, da kopirajo prodajalčevo blago ali dokumentacijo. Vse kopije je treba na zahtevo prodajalca nemudoma vrniti ali uničiti, ne glede na njihov medij ali obliko. V primeru zlorabe je kupec odškodninsko odgovoren prodajalcu v skladu z Obligacijskim zakonikom, prodajalec pa je od kupca ali katerokoli tretje osebe upravičen zahtevati kazen v višini 50.000,00 EUR za vsako posamično kršitev.
10. ODGOVORNOST ZA NAPAKE PRI PRODAJI
10.1. Prodajalec jamči, da blago, ki ga izroči kupcu, nima stvarnih napak. Prodajalec daje kupcu garancijo za kakovost blaga v enakem obsegu, kakor jo daje prodajalčev dobavitelj.
10.2. Pošiljka velja za izvršeno brez napak tudi v primeru, ko prodajalec dobavi kupcu 10% več ali manj blaga, kot ga je le-ta naročil. Dobavljena količina mora biti enaka tisti, navedeni na tehtalnem listku.
10.3. Kupec je dolžan opraviti količinski in kakovostni prevzem nemudoma po prejemu blaga. Pošiljko z morebitnimi očitnimi napakami je kupec dolžan grajati nemudoma sicer izgubi vse pravice, ki mu grejo iz tega naslova.
10.4. Za blago, ki je bilo osebno prevzeto v skladišču prodajalca, se ne priznava količinskih reklamacij.
10.5. V primeru reklamacije blaga mora zapisnik, s katerim se reklamirajo napake na blagu, nastale med prevozom, podpisati tudi prevoznik.
10.6. Prodajalec upošteva reklamacije očitnih napak le, če so upravičene in če kupec o tem nemudoma pisno obvesti prodajalca z zapisnikom.
10.7. Za stvarne napake, ki jih kupec ni mogel ugotoviti ob prevzemu (t.i. skrite napake), odgovarja prodajalec, če se pojavijo v roku šest mesecev od prevzema in so posledica vzroka, ki je obstajal v času izročitve, pod pogojem, da kupec prodajalca o njih pisno, z reklamacijskim zapisnikom, obvesti takoj, ko se odkrijejo, najpozneje pa v roku osem dni od dne, ko se ugotovijo oziroma odkrijejo. Prodajalec ne jamči za napake blaga, ki se pokažejo po preteku šest mesecev od dneva njegovega prevzema s strani kupca.
10.8. Reklamacijski zapisnik za uveljavljanje vseh stvarnih napak mora vsebovati naslednje podatke: datum in kraj prevzema blaga, datum in kraj ugotovitve napake na blagu, številka in naziv spremnega dokumenta reklamiranega blaga, natančen opis napake, stanje embalaže (če je poškodovana, opis poškodbe), podatke o sestavljavcu reklamacijskega zapisnika in njegov podpis, podatke o prevozniku in njegov podpis. Kupec mora priložiti k reklamacijskemu zapisniku tudi kopijo spremne dokumentacije (prevozni list, dobavnica, ipd.), fotografije reklamiranega blaga in fotografije etiket.
10.9. Reklamirano blago mora kupec hraniti v zatečenem stanju in z njim ravnati kot dober gospodar do dokončne rešitve reklamacije oziroma do prodajalčevega naloga za vračilo blaga, sicer odgovarja za vso nastalo škodo in stroške. V času preverjanja upravičenosti reklamacije pa mora kupec omogočiti prodajalcu na njegovo zahtevo, da blago pregleda, ali mu posredovati še dodatno dokumentacijo. Kupec lahko vrne blago v skladišče prodajalca zgolj s predhodnim pisnim soglasjem prodajalca.
10.10. Reklamacije stvarnih napak se rešujejo v skladu s prodajno pogodbo ali z drugim sporazumom, če je sklenjen med kupcem in prodajalcem, drugače pa v skladu z določbami Obligacijskega zakonika.
10.11. V kolikor prodajalec odobri reklamacijo, mora kupec reklamirano blago vrniti najkasneje v 14 dneh od obvestila o odobritvi reklamacije, sicer izgubi pravico do vračila reklamiranega blaga. Prodajalec bo reklamirano ali manjkajoče blago takoj ali najkasneje v enakem roku, kakor je bilo grajano blago dobavljeno, nadomestil z drugim, ki ustreza naročenemu blagu. Vsi stroški za zamenjavo bremenijo prodajalca. Nadaljnji kupčevi zahtevki, zlasti zahtevek za nadomestilo škode, ki ni nastala na blagu, ki je predmet dobave, so izključeni, razen če se dokaže, da je prodajalec škodo zakrivil naklepno ali iz hude malomarnosti. Prodajalec jamči za stvarne napake samo, če se mu dokaže naklep ali huda malomarnost.
10.12. Prodajalec ne prevzema nobene odgovornosti za škodo, ki nastane iz naslednjih razlogov: napačno ravnanje z blagom oziroma nespoštovanje navodil za uporabo, napačna montaža ali zagon od kupca ali tretjih nepooblaščenih oseb, škoda, ki nastane kot posledica nadaljnje uporabe oziroma normalne obrabe, čeprav se je pojavila napaka. Jamčevanje za napake je izključeno, če je poskušala napako odpraviti nepooblaščena oseba. Kupec ima pravico odpraviti napako sam ali ob pomoči tretjih oseb samo v nujnih primerih, to je, če je ogrožena varnost oseb ali stvari oziroma če je prodajalec z odpravo reklamacije v zamudi.
10.13. Pri tranzitnih poslih, ko kupec zahteva dobavo blaga od točno določenega dobavitelja (proizvajalca), odgovornost za kakovost prevzema kupec.
10.14. Izrecno je dogovorjeno, da kupec iz naslova reklamacije ni upravičen do kakršnega koli uveljavljanja posredne škode ali izgube dobička.
10.15. V primeru reklamacije je kupec dolžan plačati prodajalcu nesporni del kupnine pod dogovorjenimi pogoji.
10.16. Kupec lahko vrne brezhibno blago v mejah standardov, če je bilo kupljeno pri prodajalcu, pod pogojem prodajalčevega izrecnega predhodnega pisnega soglasja. Vrne se lahko samo nepoškodovano, brezhibno blago, v originalni embalaži proizvajalca ali prodajalca, in sicer najkasneje v roku 14 dni od datuma izdaje pisnega soglasja prodajalca. Prodajalec je pripravljen prevzeti tako blago samo pod omenjenimi pogoji in po znižani ceni, ki jo določi prodajalec. Vse transportne stroške, ki bi nastali pri omenjenem vračilu blaga prodajalcu, krije kupec. Kupec krije tudi strošek obdelave reklamacije, ki ga prodajalec zaračuna kupcu v višini 50 eur. Za vrnjeno blago prodajalec kupcu prizna dobropis, ki se upošteva pri prihodnjih nakupih pri prodajalcu. Prodajalec lahko v primeru, ko reklamira vrnjeno blago dobavitelju, zadrži izdajo dobropisa kupcu, dokler reklamacija ni rešena s strani dobavitelja.
11. OMEJITEV ODGOVORNOSTI IN VIŠJA SILA
11.1 Prodajalec ne odgovarja za nikakršno škodo, ki bi nastala kupcu kot posledica prodajalčevih zamud pri izpolnjevanju svojih pogodbenih obveznosti, še posebej zaradi nepravilnih ali nenatančnih podatkov, specifikacij, projektov ali katerihkoli drugih informacij, zagotovljenih s strani kupca.
11.2. Za škode, ki niso nastale neposredno na blagu, prodajalec ne odgovarja, zlasti ne za izgubljeni dobiček, poškodovanje drugih kupčevih stvari, škode zaradi nedelovanja opreme, zastoja proizvodnje in/ali druge premoženjske in nepremoženjske škode kupca. Omejitev odgovornosti ne velja le, če se škoda povzroči naklepno ali iz hude malomarnosti.
11.3. V vsakem primeru je skupna in maksimalna odgovornost prodajalca in z njim povezanih oseb, zaposlenih, zastopnikov in izvajalcev ter drugih omejena na vrednost blaga, ki je povzročila škodni dogodek.
11.4. Če v teh splošnih prodajnih pogojih ni navedeno drugače in v kolikor prodajalec odškodninsko odgovarja, prodajalec jamči za povračilo škode samo v primeru dokazanega kršenja pogodbenih določil ali drugih pisnih dogovorov in samo v okviru obvezujočega jamstva za izdelke in na osnovi in v okviru obvezujočega jamstva za izdelke.
11.5. Za blago se jamstvo prodajalca omejuje na odstop zahtevkov, ki prodajalcu pripadajo nasproti dobavitelju blaga, v kolikor iz veljavnih predpisov ne izhaja nobeno nadaljnje jamstvo s stališča odgovornosti proizvajalca.
11.6. Dokazovanje odškodninske odgovornosti in upravičenosti do odškodnine je na strani kupca.
11.7. Prodajalec ne odgovarja za delno izpolnitev ali neizpolnitev svojih obveznosti, če je le-ta posledica dogodkov, katerim se prodajalec ni mogel izogniti, jih preprečiti ali jih odpraviti (višja sila). Kot višja sile se razumejo dogodki, kot na primer: požar, poplave, potresi, upori, vojne ali oboroženi spopadi, teroristični napadi, epidemije, izpadi elektrike, nedelovanje svetovnega spleta, stavke ali druge prekinitve dela, zaradi upravnih ali drugih administrativnih omejitev oziroma prepovedi kot npr. embargo, zaplemba, omejitve pri finančnem poslovanju, omejitve pri transportu, pomankanje materiala na svetovnem trgu, redukcije dobave energije in ostale ovire, ki so neodvisne od volje prodajalca. Kot višja sila se razume tudi pomankanje materiala ali storitev pri prodajalčevih dobaviteljih ali podjetjih, ki jih prodajalec vključuje v izpolnjevanje svojih pogodbenih obveznosti, kot tudi njihove zamude pri dobavi blaga ali storitev prodajalcu.
11.8. V primeru, ko je izpolnitev prodajalca onemogočena ali otežena zaradi razlogov iz prejšnje točke, mora prodajalec o tem takoj obvestiti kupca. V tem primeru se rok izpolnitve podaljša za čas trajanja razlogov višje sile in njenih posledic. Na isti način prodajalec obvesti kupca tudi o prenehanju okoliščin, ki so povzročile nezmožnost izpolnitve. Če višja sila traja več kot šest mesecev, se prodajalec in kupec dogovorita o spremembi ali razveljavitvi pogodbe oziroma naročila. V takem primeru lahko kupec ali prodajalec odstopita od pogodbe brez odškodnine ali podobnih nadomestil.
12. VAROVANJE POSLOVNE SKRIVNOSTI
12.1. Prodajalec in kupec se zavezujeta, da bosta kot poslovno skrivnost trajno varovala vse podatke in informacije, ki izhajajo iz pogodbene dokumentacije in druge podatke, ki izhajajo iz pogodbenega razmerja, do katerih bosta imela dostop oziroma, s katerimi se bosta seznanila, če so ti podatki določeni kot poslovna skrivnost, pa tudi tiste, za katere ni izrecno določeno, da so poslovna skrivnost, če bi morala ali mogla vedeti, da bi zaradi njihovega posredovanja oziroma razkritja nepooblaščenim osebam prodajalca, kupca ali tretjim osebam lahko nastala premoženjska ali nepremoženjska škoda.
12.2. Nobena stranka ne sme podatkov iz prejšnje točke razkriti ali jih uporabljati za kakršenkoli namen, ki ni neposredno povezan z izvajanjem pravic in obveznosti iz pogodbenega oziroma poslovnega razmerja, brez predhodnega pisnega soglasja druge stranke.
12.3. Prejemnik zaupnih informacij je dolžan izvajati vse razumne previdnostne ukrepe, da prepreči in onemogoči nepooblaščeno razkritje takšnih zaupnih podatkov. Po prenehanju izvedbenega akta je dolžan prejemnik zaupnih informacij na zahtevo nasprotne stranke vrniti vse zaupne informacije, ki jih ima, ali jih na zahtevo uničiti in stranki, od katere je te informacije prejel, izročiti potrdilo o takšnem uničenju.
12.4. Obveznost varovanja poslovne skrivnosti ne velja za informacije, ki so splošno znane, za katere se lahko dokaže, da jih je prejemnik sam razvil, ali ki so bile zakonito pridobljene s strani tretje stranke, ne da bi zanjo veljala dolžnost varovanja poslovne skrivnosti. Ta zaveza prav tako ne velja, če je ena od strank dolžna razkriti katerokoli od informacij, ki jih je prejela, na podlagi zakona.
13. KONČNE DOLOČBE
13.1. Prodajalec je vedno upravičen do popravljanja očitnih napak pri tipkanju in računanju na prodajnih dokumentih.
13.2. Prodajalec si, v skladu s svojimi poslovnimi odločitvami, pridržuje pravico do spremembe oziroma dopolnitve teh splošnih prodajnih pogojev.
13.3. Vse spremembe splošnih prodajnih pogojev bo prodajalec obstoječim kupcem sporočil z elektronsko poštno pošiljko ter jih objavil na svoji spletni strani. Obvestilo kupcem ni pogoj za veljavnost sprememb splošnih prodajnih pogojev.
13.4. V primeru, da se posamezno določilo sprejetih splošnih prodajnih pogojev iz kateregakoli vzroka ne more uporabiti ali le-to, iz katerega koli vzroka ne velja, ostane veljavnost preostalih določil splošnih prodajnih pogojev nespremenjena.
13.5. Morebitne spore bo prodajalec reševal na miren način, v kolikor to ne bo mogoče, je za reševanje kakršnihkoli sporov pristojno sodišče v Kranju.
13.6. Za reševanje morebitnih sporov velja izključno slovenska zakonodaja.
Splošni prodajni pogoji, verzija št. 2
Naklo, 10.6.2024